Wyniki I Gminnego Konkursu

Recytatorskiego

pt.: „Wiersze znane i nieznane

Wandy Chotomskiej”

Dziękujemy wszystkim dzieciom, które wzięły
udział w konkursie recytatorskim. Każde z Was
włożyło wiele pracy, by przygotować wybrany
wiersz i odpowiednio go zaprezentować.
Jury konkursu postanowiło przyznać w każdej
kategorii wiekowej po trzy miejsca oraz po dwa

wyróżnienia.

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają

dyplomy i drobne upominki.

Gratulujemy!!!

tłokonkurs

 

 

 

 

 

Lista osób nagrodzonych

 

6 latki

1 miejsce Hanna Gil

2 miejsce Zuzanna Gajdek

3 miejsce Adela Jacek

Wyróżnienie 1 Ksawery Długosz

Wyróżnienie 2 Hanna Witalec

5 latki

1 miejsce Szymon Madera

2 miejsce Seweryn Niedziałek

3 miejsce Zuzanna Flis

Wyróżnienie 1 Adam Wójciak

Wyróżnienie 2 Emilia Surówka

4 latki

1 miejsce Milena Waloch

2 miejsce Aleksandra Tondel

3 miejsce Wojciech Czyż

Wyróżnienie 1 Julia Murias

Wyróżnienie 2 Milena Trojanowska

 

 

 

W dniu 10 listopada 2021 r. przedszkolaki z PP. Kraina Uśmiechu z Boguchwały wzięły  udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki  "Szkoła do hymnu".  Po uroczystej akademii z okazji Święta Niepodległości przedszkolaki odśpiewały Mazurka Dąbrowskiego.
Również przedszkolaki z P.P. "Kubusiowa Polana" w Niechobrzu 2, wzięły udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki #SzkołaDoHymnu i o symbolicznej godz. 11:11 odśpiewały Mazurek Dąbrowskiego.

1

2

3

4

5

257410508 581427119793677 2236777998097038823 n.png

257734399 620216835844017 7214362426703449118 n

plakat wanda chotomska

Uwaga, informujemy, że czas nadsyłania nagrań na konkurs został wydłużony do 26 listopada 2021r.

Załączniki:
PlikOpisPobierzUtworzono
Pobierz plik (REGULAMIN GMINNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO.docx)REGULAMIN GMINNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO.docx  2021-10-25

 

 

Przygotowanie dziecka do pobytu w przedszkolu to bardzo ważna sprawa!

Od urodzenia dziecko zwykle znajduje się w centrum zainteresowania, jednak któregoś dnia staje się jednym z wielu przedszkolaków, któremu nauczycielka nie może poświęcić całej uwagi.

Dziecko w przedszkolu musi zmienić wiele swoich przyzwyczajeń i poddawać się nowym nakazom, zakazom oraz umowom, które są w pracy przedszkola niezbędne, by zagwarantować dzieciom bezpieczny pobyt w placówce. Ale przedszkole to nie tylko nowe wymagania, to także okazja do zabaw z rówieśnikami. Dziecko pragnie ich towarzystwa i z wiekiem coraz chętniej z nimi przebywa.

      Przedszkole wprowadza 3-latka w nieznany dotąd świat. Przede wszystkim uczy go, że istnieją inne dzieci i ich potrzeby – zaczyna się proces socjalizacji malucha. Nabywa on umiejętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej, kształtuje swoją osobowość, próbuje rozumieć i akceptować uczucia innych.

Dziecko jest gotowe do przedszkola dopiero wówczas, gdy osiągnie odpowiedni poziom rozwoju psychicznego, fizycznego i społecznego. Ta gotowość nie bierze się znikąd,  lecz wynika z jego dotychczasowych doświadczeń. Ważne jest jego poczucie bezpieczeństwa, uprzednie kontakty z rówieśnikami, osobami dorosłymi oraz umiejętność samoobsługi.

Drogi Rodzicu:

  • Postaraj się o wcześniejsze przyzwyczajanie dziecka do przebywania w nowym miejscu pod opieką osób trzecich, kontakt dziecka z rówieśnikami, np. na placu zabaw,
  • Pozwól dziecku na bycie samodzielnym np.: przy zakładaniu bucików, sprzątaniu zabawek, drobnych obowiązkach domowych, spożywaniu posiłków,
  • Informuj dziecko o tym, że czas w przedszkolu będzie spędzało w towarzystwie innych dzieci, bez rodziców,
  • Postaraj się, aby podczas rozstania z dzieckiem być spokojnym (dziecko wyczuwa niepokój dorosłych),
  • Baw się z dzieckiem w przedszkole, przedstawiaj mu jego realne zalety, m.in. obecność rówieśników - wspólne zabawy, różnorodność zabawek – dzielenie się nimi,
  • Akceptuj płacz swojego dziecka, to naturalna, reakcja na nową sytuację (nie należy zawstydzać dziecka) - duża labilność uczuć dziecka powoduje, że za chwilę jest wesołe i świetnie się bawi,
  • Daj możliwość wcześniejszego poznania przedszkola przez dziecko - spacery  w kierunku placówki, krótkie wizyty w ogrodzie przedszkolnym,
  • Postaraj się o wcześniejsze odbieranie dziecka w początkowym okresie pobytu w przedszkolu (zawsze należy odbierać dziecko zgodnie z obietnicą),

Przedszkolne życie wymaga pewnej samodzielności, dlatego warto utrwalać z dzieckiem czynności samoobsługowe.

Niezbędnik Przedszkolaka - czyli w co wyposażyć dziecko:

  • Kapcie - na rzepy z gumową podeszwą – podpisane od środka,
  • Mały ręcznik (koniecznie z zawieszką) - podpisany,
  • Pudełko chusteczek higienicznych (suche + wilgotne),
  • Ubrania na zmianę (2 pary majteczek, skarpetki, koszulka z długim i krótkim rękawem, spodnie/getry) – prosimy o dostarczenie ubrań w podpisanym worku ze ściągaczem,
  • Mała poduszeczka oraz cienka kołderka lub kocyk - ubrane w poszewkę (dla 3 i 4- latków) – prosimy o dostarczenie do przedszkola w podpisanym bawełnianym worku.

    

  Drogi Rodzicu do przedszkola ubieraj dziecko w wygodne ubrania, najlepiej „na cebulkę” (w przedszkolu ważniejsza jest wygoda od elegancji).  Luźne ubranie nie krępuje ruchów oraz ułatwia czynności samoobsługowe.

 

Niezbędnik Rodzica:

  • Uśmiech na twarzy, ponieważ dziecko bardzo dokładnie ją obserwuje. Wyczytuje      z niej informacje, według których nastraja się pozytywnie lub negatywnie na cały dzień.
  • Zaufanie do nauczycielek i całego personelu przedszkola.
  • Sto procent pewności, że dziecko sobie poradzi.
 

 

 

Nasze dobre rady:

  • Zamiast mówić „Musisz iść do przedszkola.” powiedz: „Kochanie masz już trzy lata, więc możesz iść do przedszkola”. Kiedy mówisz dziecku „Nie bój się!”, to właściwie wtedy uświadamiasz mu, że jest czego się bać. Strach w naszym głosie, żal i współczucie nieświadomie sprawiają, że dziecko utwierdza się w przekonaniu, że dzieje mu się krzywda. Spokojnie. Nic złego się nie wydarzy! Niech dziecko czuje to również od Rodzica. „Będzie fajnie! Miłej zabawy!”.
  • Kompletuj „niezbędnik przedszkolaka” wspólnie z dzieckiem i cieszcie się, że będzie korzystać z niego w przedszkolu.
  • Nie przeciągaj pożegnania z dzieckiem, zapewnij, że po nie wrócisz - określ kiedy, pocałuj je i wyjdź, Twoje wahanie zwiększy jego lęk. Warto umówić się z dzieckiem na sposób pożegnania i trzymać się przyjętej zasady. To może być cokolwiek, co odpowiada rodzicowi i dziecku, np. kiedy dziecko jest już przebrane „buziak, przytulas, piąteczka i idziesz do Pani”. Pierwszego dnia ciężko mówić o rutynie, ale po jakimś czasie dziecko zacznie się przyzwyczajać, a rozstanie będzie łatwiejsze.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu - jeśli ulegniesz potem będzie jeszcze gorzej. Nie obiecuj: „jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz”, kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz dać mu maleńki prezent, ale nie może być to forma przekupywania.
  • Nie strasz dziecka przedszkolem („Poczekaj no, już pani w przedszkolu nauczy cię porządku!”) -wspólnie dbamy o wychowanie dzieci i dobrą atmosferę.
  • Rozmawiaj z dzieckiem o jego obawach i lęku.
  • Okazuj zainteresowanie tym co robiło w przedszkolu. Jednak gdy nie chce odpowiadać, nie zamęczaj go pytaniami, w pewnym momencie samo zacznie opowiadać, jeśli coś cię niepokoi lub ciekawi najlepiej zapytaj wychowawczynie.
  • Droga Mamo (Tato) , jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze, postaraj się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola drugi z rodziców - może rozstanie z Tatą (Mamą) będzie mniej bolesne, warto spróbować. Ważne, by dziecko weszło do sali na własnych nogach, a nie na rękach rodzica. Moment „wyrywania dziecka” z objęć mamy jest nieprzyjemny dla każdej ze stron –dziecka, rodzica i nauczyciela. Dziecko zaczyna widzieć w nauczycielu osobę, która siłą odbiera je mamie. Dużo przyjemniej nam, nauczycielom, przejąć rączkę dziecka i uściskać je od wejścia, niż wyrwać dziecko rodzicowi. Buduje to zaufanie dziecka.

Pamiętaj: żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze z uśmiechem i pochwałą!

                                                                                    

 Nauczyciele i Wychowawcy Punktów Przedszkolnych