36-040 Boguchwała
Plac Rynek 2
Ramowy rozkład dnia
Punktu Przedszkolnego „Chatka Puchatka”
Ramowy plan dnia w grupie I – 3,4-latki
Czas realizacji podstawy programowej to 5 godzin z codziennego pobytu dziecka w przedszkolu od godziny 8.00 - 13.00
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. |
8.00-8.30 |
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali. Zabiegi higieniczno-samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania. |
8.30-9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.30 – 11.30 |
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy z jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30-12.00 |
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych Przygotowanie do obiadu. samodzielne spożywanie posiłku. |
12.00-13.30 |
Leżakowanie, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. |
13.30-14.00 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Obiad – zupa. |
14.00.14.30 |
Zabawy i gry dydaktyczne, ruchowo – taneczne, ćwiczenia słownikowe, słuchanie bajek. Łączenie grup I, II, III. |
14.30-16.00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami. |
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie ll
8:00 – 13:00 – realizacja podstawy programowej
Czas |
Wykonywane czynności |
7.30 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy według indywidualnych zainteresowań, praca wyrównawcza – indywidualna |
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenia poranne. |
8.30 – 9.00 |
Posiłek – I śniadanie. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne zorganizowane z całą grupą w formie bloków tematycznych, uwzględniające zajęcia rozwijające mowę i myślenie, zajęcia plastyczne, muzyczne |
10.00 – 10.30 |
Czynności higieniczne i porządkowe. Posiłek – II śniadanie. |
10.30 – 11.30 |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery lub zabawy według zainteresowań dzieci w sali przedszkolnej. |
11.30 – 12.00 |
Posiłek – II danie obiadowe. |
12.00 – 13.00 |
Odpoczynek – zajęcia relaksacyjne, słuchanie bajek, muzykoterapia. |
13.00 – 13.30 |
Zabawy konstrykcyjne, gry planszowe, zajęcia wyrównawcze. |
13.30 – 14.00 |
Czynności higieniczno – porządkowe. Posiłek obiadowy – zupa. |
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
Ramowy plan dnia w grupie III – 5,6-latki
Czas realizacji podstawy programowej w przedszkolu od godziny 8.00 - 13.00
8.00 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
8.30 – 10.00 |
Zajęcia edukacyjne w sali kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy z jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. |
10.00– 11.30 |
Czynności higieniczne – II śniadanie. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30-12.00
|
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych Przygotowanie do obiadu. samodzielne spożywanie posiłku. |
12.00– 12.30 |
Relaks poobiedni przy muzyce, bajkach relaksacyjnych. |
12.30– 13.30 |
Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe, zajęcia wyrównawcze. Przygotowanie do drugiego posiłku. |
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
36-040 Boguchwała
Plac Rynek 2