36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – grupa I (3-4latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
6.30-7.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
7.30-8.00 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy muzyczno- ruchowe lub poranna gimnastyka. |
8.00-8.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Śniadanie |
8.30- 9.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
9.00-10.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. |
10.00-10.30 |
II śniadanie |
10.30- 11.30 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. |
11.30-12.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad |
12.00-13.30 |
Leżakowanie- słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych lub literatury dziecięcej. |
13.30-14.00 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Obiad – zupa. |
14.00- 15.00 |
Zajęcia popołudniowe: taneczno-umuzykalniające, plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, gimnastyczne oraz eksperymenty i doświadczenia. |
15.00-16.30 |
Gry dydaktyczne, zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne według zainteresowań,tematyczne, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci do domu. |
*Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – grupa II (4-5latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
8.00-8.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Śniadanie |
8.30- 9.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
9.30-10.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. |
10.00-10.30 |
II śniadanie |
10.30- 11.30 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. |
11.30-12.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad |
12.00-12.30 |
Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek muzycznych oraz czytanych przez nauczyciela. |
12.30-13.30 |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia grafomotoryczne, logopedyczne. |
13.30- 14.00 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Obiad – zupa. |
*Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – grupa III (5- 6latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
8.30- 9.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
9.30-10.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy z językiem obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. |
10.00-10.30 |
II śniadanie |
10.30- 11.30 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. |
11.30-12.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad |
12.00-12.30 |
Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek muzycznych oraz czytanych przez nauczyciela. |
12.30-13.30 |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia grafomotoryczne, logopedyczne. |
*Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
Kierownik Przedszkola, Wychowawcy grup
36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1