36-040 Boguchwała
Plac Rynek 2
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA I „WIEWIÓRECZKI”
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, gry stolikowe, indywidualne, według potrzeb i zainteresowań dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi
|
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenie poranne, gimnastyczne. Czynności samoobsługowe.
|
8.30 – 9.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe; śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
|
9.00 – 9.30 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane oparte o podstawę programową, realizowane zgodnie z wybranym programem wychowania przedszkolnego . |
9.30 – 10.00 |
Zabawy swobodne w wybranych kącikach tematycznych .
|
10.00 – 10.15 |
Czynności higieniczno-porządkowe; II śniadanie.
|
10.15 – 11.00 |
Zabawy na świeżym powietrzu – w piaskownicy, na boisku szkolnym. Spacery. Zabawy ruchowo-muzyczne w sali. Wykonywanie prac plastycznych. Zabawy dowolne w wybranych kącikach tematycznych. Zajęcia utrwalające wiadomości z zajęć. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową.
|
11.00 – 11.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe: obiad II danie. ( pierwsze i drugie danie dla dzieci zapisanych do godziny 13.00)
|
11.30 – 13.00 |
Leżakowanie, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
|
13.00 – 13.30 |
Łączenie 5 – latków z grupy III . Czynności higieniczno-porządkowe: obiad – zupa
|
13.30 – 15.00 |
Czytanie bajek, rysowanie, kolorowanie. Zabawy manualne. Zabawy grupowe; zespołowe, zabawy muzyczno - ruchowe
|
15.00 – 15.30 |
Łączenie 4-latków z grupy II. Czynności higieniczno – porządkowe: podwieczorek Zabawy grupowe na dywanie
|
15.30 – 17.00 |
Łączenie 6-latków z grupy IV. Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe. Pra wyrównawcza. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Zabawy taneczne. Zabawy na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami.
|
*Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA II „LISKI”
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenie poranne, gimnastyczne. Czynności samoobsługowe.
|
8.30 – 9.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe; śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
|
9.00 – 9.45 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane oparte o podstawę programową, realizowane zgodnie z wybranym programem wychowania przedszkolnego . |
9.45 – 10.00 |
Zabawy w kole, zabawy muzyczno - ruchowe
|
10.00 – 10.15 |
Czynności higieniczno-porządkowe; II śniadanie.
|
10.15 – 11.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
|
11.00 – 11.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe: obiad II danie. ( pierwsze i drugie danie dla dzieci zapisanych do godziny 13.00) |
11.30 – 13.00 |
Leżakowanie, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej. |
13.00 – 13.30 |
Łączenie 5 – latków z grupy III Czynności higieniczno-porządkowe: obiad – zupa |
13.30 – 15.00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami.
|
*Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA III „JEŻYKI”
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenie poranne, gimnastyczne. Czynności samoobsługowe.
|
8.30 – 9.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe; śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
|
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne zorganizowane z całą grupą w formie bloków tematycznych, uwzględniające zajęcia rozwijające mowę i myślenie, . |
10.00 – 10.15 |
Czynności higieniczno-porządkowe; II śniadanie.
|
10.15 – 11.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
|
11.00 – 11.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe: obiad II danie. ( pierwsze i drugie danie dla dzieci zapisanych do godziny 13.00)
|
11.30 – 12.00 |
Odpoczynek poobiedni słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
|
12.00 – 13.00 |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć w formie ćwiczeń grafomotorycznych , plastycznych i ruchowych. Gry i zabawy stolikowe. Praca o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym |
*Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA IV „NIEDŹWIADKI”
7.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, gry stolikowe, indywidualne, według potrzeb i zainteresowań dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Praca wyrównawcza indywidualna i w małych grupach
|
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenie poranne, gimnastyczne. Czynności samoobsługowe.
|
8.30 – 9.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe; śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
|
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane oparte o podstawę programową, realizowane zgodnie z wybranym programem wychowania przedszkolnego . |
10.00 – 10.15 |
Czynności higieniczno-porządkowe; II śniadanie.
|
10.15 – 11.00 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
|
11.00 – 11.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe: obiad II danie. ( pierwsze i drugie danie dla dzieci zapisanych do godziny 13.00)
|
11.30 – 12.00 |
Odpoczynek poobiedni słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
|
12.00 – 13.00 |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć w formie ćwiczeń grafomotorycznych , plastycznych i ruchowych. rytmika, zabawy z jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
|
13.00 – 13.30 |
Łączenie 5 – latków z grupy III . Czynności higieniczno-porządkowe: obiad – zupa
|
13.30 – 15.00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. Praca kompensacyjno – wyrównawcza Kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami.
|
15.00 – 15.30 |
Łączenie 4-latków z grupy II. Czynności higieniczno – porządkowe: podwieczorek Zabawy grupowe na dywanie
|
*Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST
W GODZINACH 8.00 – 13.00
36-040 Boguchwała
Plac Rynek 2