36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Punktu Przedszkolnego „Kubusiowa Polana” w Niechobrzu
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z rodzicami. Swobodne zabawy i spontaniczne działania w dowolnym miejscu i w dowolnym towarzystwie. Eksploracja kącików- inspiracja i obserwacja dokonywana przez nauczyciela. |
8.00-8.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Ćwiczenia ruchowe Wspólne zabawy ruchowe, improwizacje muzyczne i pantomimiczne. |
8.30- 9.00 |
Śniadanie – przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, rozumienie konieczności spożywania różnorodnych posiłków. |
9.00-10.00 |
Zajęcia edukacyjne Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, ruchowe, umuzykalniające: - wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci z wraz z edukacją matematyczną - kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, rozwijanie mowy - rozwijanie poczucia przynależności patriotycznych, obywatelskich i rodzinnych - wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt - pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń - kształtowanie sprawności fizycznej - wychowania przez sztukę( muzyka i śpiew, pląsy i tańce) - gry i zabawy ruchowe - prace gospodarcze i ogrodnicze |
10.00-10.15 |
II śniadanie- czynności higieniczne. Dbałość o estetykę jedzenia. |
10.15- 11.30 |
Spacery, zabawy w ogrodzie. Gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, poznawanie otoczenia. Wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Spontaniczna aktywność ruchowa. Czynności samoobsługowe w szatni, przyzwyczajanie do dbania o rzeczy osobiste. W razie niepogody zabawy dowolne w Sali. |
11.30-12.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad II danie. Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, wdrażanie do prawidłowego posługiwania się sztućcami, propagowanie nawyków racjonalnego i zdrowego odżywiania się. |
12.00-14.00 |
Dzieci młodsze – odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela oraz słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
12.00-13.00
13.00- 14.00 |
Dzieci starsze Zajęcia edukacyjne Słuchanie lub ciche czytanie Praca indywidualna Zajęcia reedukacyjne Zadania indywidualne: - ciche czytanie, pisanie, słuchanie - manipulowanie – zależne od możliwości psychofizycznych dziecka - praca wyrównawcza, indywidualna z dzieckiem
Ćwiczenia relaksacyjne- słuchanie opowiadań czytanych przez nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej; zabawy dowolne w sali |
14.00- 14.30 |
Obiad – I danie. Czynności higieniczne. Dbałość o estetykę jedzenia. |
14.30-16.30 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej – zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualne zajęcia w małych zespołach, zajęcia o charakterze wychowawczym, pobyt na świeżym powietrzu. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8.00- 13.00
Ramowy rozkład dnia może ulec zmianie. Jest dokumentem podlegającym modyfikacjom zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci.
36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1