36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
6.00-7.30 |
Schodzenie siÄ™ dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne sÅ‚użące realizacji pomysÅ‚ów dzieci, zabawy w kÄ…cikach, gry stolikowe, indywidualne wedÅ‚ug potrzeb i zainteresowaÅ„ dzieci. ZajÄ™cia wspomagajÄ…ce prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
7.30-8.00 |
Zabawy integrujÄ…ce grupÄ™, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne. |
8.00-8.30 |
CzynnoÅ›ci porzÄ…dkowe w sali, doskonalenie czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugowych – przygotowanie do Å›niadania. Åšniadanie. |
8.30-9.30- (gr. II i III) 8.30-9.00 (gr.I) |
Realizacja zadaÅ„ edukacyjnych z caÅ‚Ä… grupÄ… w oparciu o podstawÄ™ programowÄ… oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajÄ™cia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalajÄ…ce aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
9.00-10.00 (gr.I) 9.30-10.00 (gr.II i III) |
Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.00-10.15 |
Czynności higieniczno -porządkowe. II śniadanie |
10.15-11.40 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na Å›wieżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. SÅ‚uchanie opowiadaÅ„ na podstawie literatury dzieciÄ™cej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). ZajÄ™cia dodatkowe wedÅ‚ug grafików poszczególnych grup. |
11.40-12.10 |
Obiad : II danie (+ zupa dla dzieci zdeklarowanych do godziny 13.00). |
12.10-13.25 (3-4latki)
12.10-12.25 (5-6latki) |
Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku. Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek muzycznych i literatury dziecięcej. |
Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek muzycznych oraz czytanych przez nauczyciela. |
|
12.25-13.25 (5-6latki) |
Zabawy i ćwiczenia utrwalajÄ…ce zdobyte wiadomoÅ›ci. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijajÄ…ce koordynacjÄ™ wzrokowo – ruchowÄ… i sprawność manualnÄ…, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca o charakterze wyrównawczo-stymulujÄ…cym oraz z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia grafomotoryczne, logopedyczne. |
13.25-13.40 |
CzynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugowe – ubieranie siÄ™ po leżakowaniu(gr. I) i czynnoÅ›ci porzÄ…dkowe w sali (gr. II i III). Przygotowanie do obiadu. |
13.40- 14.10 |
Obiad: zupa |
14.10-15.00 |
Zajęcia popołudniowe: taneczno-umuzykalniające, plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, gimnastyczne oraz eksperymenty i doświadczenia dla dzieci. |
15.00-16.30 |
Gry dydaktyczne, zabawy ruchowe w sali lub na Å›wieżym powietrzu. Zabawy dowolne wedÅ‚ug zainteresowaÅ„,tematyczne, zajÄ™cia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Prace porzÄ…dkowe; rozchodzenie siÄ™ dzieci do domu. |
Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
Kierownik Przedszkola, Wychowawcy grup
36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1