Rozkład dnia - Stowarzyszenie Rozwoju Oświaty Gminy Boguchwała
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Rozkład dnia

Rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

 

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO  REALIZOWANA JEST

W GODZINACH OD 8.00  DO 13.00

 6.00-7.30

Schodzenie siÄ™ dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne sÅ‚użące realizacji pomysÅ‚ów dzieci, zabawy w kÄ…cikach, gry stolikowe, indywidualne wedÅ‚ug potrzeb i zainteresowaÅ„ dzieci. ZajÄ™cia wspomagajÄ…ce prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi.

7.30-8.00

Zabawy integrujÄ…ce grupÄ™, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne.

8.00-8.30

CzynnoÅ›ci porzÄ…dkowe w sali, doskonalenie czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugowych – przygotowanie do Å›niadania. 

Åšniadanie.

8.30-9.30-

 (gr. II i III)

8.30-9.00

(gr.I)

Realizacja zadaÅ„ edukacyjnych z caÅ‚Ä… grupÄ… w oparciu o podstawÄ™ programowÄ… oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajÄ™cia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalajÄ…ce aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej.

9.00-10.00 (gr.I)

9.30-10.00 (gr.II i III)

Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

10.00-10.15

Czynności higieniczno -porządkowe.

II śniadanie

10.15-11.40

Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na Å›wieżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. SÅ‚uchanie opowiadaÅ„ na podstawie literatury dzieciÄ™cej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). ZajÄ™cia dodatkowe wedÅ‚ug grafików poszczególnych grup.

 

11.40-12.10

 

Obiad : II danie (+ zupa dla dzieci zdeklarowanych do godziny 13.00).

12.10-13.25 (3-4latki)

 

 

12.10-12.25 (5-6latki)

Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku.

Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek muzycznych i literatury dziecięcej.

Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek muzycznych oraz czytanych przez nauczyciela.

12.25-13.25 (5-6latki)

Zabawy i ćwiczenia utrwalajÄ…ce  zdobyte wiadomoÅ›ci. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijajÄ…ce koordynacjÄ™ wzrokowo – ruchowÄ… i sprawność manualnÄ…, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca o charakterze wyrównawczo-stymulujÄ…cym oraz z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia grafomotoryczne, logopedyczne.

13.25-13.40

CzynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugowe – ubieranie siÄ™ po leżakowaniu(gr. I) i czynnoÅ›ci porzÄ…dkowe w sali (gr. II i III). Przygotowanie do obiadu.

13.40- 14.10

Obiad: zupa

14.10-15.00

ZajÄ™cia popoÅ‚udniowe: taneczno-umuzykalniajÄ…ce, plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, gimnastyczne oraz  eksperymenty i doÅ›wiadczenia dla dzieci.

15.00-16.30

Gry dydaktyczne, zabawy ruchowe w sali lub na Å›wieżym powietrzu. Zabawy dowolne wedÅ‚ug zainteresowaÅ„,tematyczne, zajÄ™cia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Prace porzÄ…dkowe; rozchodzenie siÄ™ dzieci do domu.

Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.

                                                                                                                                        Kierownik Przedszkola, Wychowawcy grup

Data dodania: 2022-07-28 06:29:39
Data edycji: 2024-09-06 14:31:47
Ilość wyświetleń: 706
Bądź z nami
Aktualności i informacje