36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
|
6.00 - 7.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach, gry stolikowe, indywidualne według potrzeb i zainteresowań dzieci. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
|
7.30 - 8.00 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne. |
|
8.00 - 8.30 |
Czynności porządkowe w sali, doskonalenie czynności samoobsługowych – przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
|
8.30 - 9.30 (gr. II i III) 8.30 - 9.00 (gr.I) |
Realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
|
9.00 - 10.00 (gr.I) 9.30 - 10.00 (gr.II i III) |
Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
10.00 - 10.15 |
Czynności higieniczno -porządkowe. II śniadanie |
|
10.15 - 11.40 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zajęcia dodatkowe według grafików poszczególnych grup. |
|
11.40 - 12.10 |
Obiad : II danie (+ zupa dla dzieci zdeklarowanych do godziny 13.00). |
|
12.10 - 13.25 (3-4latki)
12.10 - 12.25 (5-6latki) |
Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku. Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek muzycznych i literatury dziecięcej. |
|
Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek muzycznych oraz czytanych przez nauczyciela. |
|
|
12.25 - 13.35 (5-6latki) |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia grafomotoryczne, logopedyczne. |
|
13.35 - 13.45 |
Czynności samoobsługowe – ubieranie się po leżakowaniu(gr. I) i czynności porządkowe w sali (gr. II i III). Przygotowanie do obiadu. |
|
13.45 - 14.15 |
Obiad: zupa |
|
14.15 - 15.00 |
Zajęcia popołudniowe: taneczno-umuzykalniające, plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, gimnastyczne oraz eksperymenty i doświadczenia dla dzieci. |
|
15.00 - 16.30 |
Gry dydaktyczne, zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne według zainteresowań,tematyczne, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci do domu. |
Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
Kierownik Przedszkola, Wychowawcy grup

36-040 Boguchwała
Mikołaja Reja 1